maanantai 24. marraskuuta 2014

F*ck you, I won't do what you tell me

Terve taas! Täällä on nyt aikamoiset fiilikset menossa, oon ollu niin jumalaton procrastinator (mitäikinäseonkaansuomeksi, viivyttelijä?), että kouluasiat alkaa kunnolla painaa päälle ja oon yrittäny käyttää mun vapaita viikonloppuja niiden tekemiseen, mutta ei vaan onnistu ja nyt ärsyttää kun käytän mun kallisarvoisia Irlanti-päiviä vaan turhantoimittamiseen ja Netflixiin mutta aasdasaffghg. 

Oon yrittäny tsempata itteäni ja mun pitikin ensin tänään kirjottaa tänne sellanen awesome tsemppipostaus, koska tänään päivällä mulla oli jopa tsemppi päällä, mutta nyt se on taas kadonnu jonnekin pohjamutiin. Joten sen sijaan voisin vaan kertoa teille mun parista edellisestä viikosta, mitä tässä nyt on tapahtunu sen jälkeen kun tultiin takasin Skotlannista.

Tässä Irlannin vastine niille Suomen lumikuville
Ei kauheesti mitään ihmeellistä oo tapahtunu, mutta taas sitä kuuluisaa normielämää. Onneksi mulla on tässä kuussa ollu apuna mun varsinainen konkreettinen päiväkirja, jonne otin kuun alussa tavotteeksi kirjottaa jokanen päivä kolme asiaa siitä päivästä, mitkä oli jotenkin uusia/erityisen kivoja/erilaisia tms. Välillä kun ei tapahtunu kauheesti mitään ihmeellistä, siellä on ihan hölmöjä pointteja, mut ne auttaa muistamaan mun arkielämää täällä.

Eniveis. Maanantaina siis tultiin myöhään illalla kotiin Skotlannista. Tiistaina nukuin pitkään enkä tehny mitään ihmeellistä tavallisten iirien tuntien lisäksi. Keskiviikkona jatkoin laiskaa linjaa ja skippasin päivän ainoon tunnin, ihan vaan koska väsytti. Oli sit niin ihanaa olla ihan vaan koko päivä kotona rauhassa. Illalla tosin menin sit skottibileisiin! 


Yksi mun tuntema skottityttö järkkäsi skottibileet kämpässään. Oli aika hauska sattuma, että ne oli tälleen tosi pian sen meiän oman Glasgow-reissun jälkeen! Mutta siellä oli hauskaa - sain lipun naamaani, pelattiin beer pongia (pelataan sitä täällä tyyliin jokaikisissä bileissä ja silti mä oon sysisurkee siinä), maistoin jotain tosi omituista skottijuomaa ja sai kuunnella "livemusaa" kun monet oli tuonu omat soittimensa mukanaan ja ne soitteli siellä. Nää mun kaksi tuntemaa skottiahan opiskelee musiikkia, joten ne tuntee paljon muitakin muusikoita, joten sen takia tälläsissä bileissä on aika tyypillistä sellanen musisointi:) Oli kitaraa, huilua, harmonikkaa ja yksi virolainen soitti jopa harppua. 

Torstaina päivällä ei taaskaan tapahtunu mitään kovin erikoista, mitä nyt pääsin luettelemaan meiän iirin opelle suomalaisia viikonpäiviä, koska se oli kiinnostunu kuulemaan. Illalla oli sit luvassa vähän lisää musisointia, koska Brookfield oli järkänny sellaisen yleisen musiikki-illan, missä soitti kasa BF:ssä asuvia opiskelijoita. 

Classy free food and wine strikes again
Ajattelin vaan mennä tsekkaamaan sen kun pari muutakin kaveria meni. Oli ihan mukavaa kuunnella erilaisia musiikkiesityksiä ja hyödyntää ilmasta ruokaa ja viiniä.

Perjantai? Luento, opiskelua kirjastossa, lounas yhtien jätkien kanssa, luento..



Otin tän kuvan kirjastossa Instaan. Tietokone, kalenteri, Starbucks-kahvia. Opiskelua. Äsken kun katoin sitä kuvaa uudestaan, huomasin että näytössä näkyy, että mulla on Facebook auki. Hahahahahah. Opiskelua my ass.

Perjantai-illalla oli sit taas bileet. Oli vähän meh. Etkoilut suju vähän ärsyttävissä merkeissä kun ensin kaikilla oli vähän omia suunnitelmia ja jouduin kyselemään ympäriinsä. Päädyin sit yhteen porukkaan, mut sit kun lähettiin Stablesiin international partyyn, niillä oli vähän oma agenda ja mä sit etin sieltä mun muut kaverit. Oli ihan hauskaa ja no. Ei siitä yöstä sit sen enempää.

Lauantai ja sunnuntai... Maailmanhistorian turhimmat päivät. Makasin vaan kotona sängyssä ja tuijotin Netflixiä. 



Mulla oli Irish folkloren esseen deadline maanantaina kahelta. Mulla oli tarkotuksena käyttää se vapaa viikonloppu sen kirjottamiseen, mutta joo. Ei ihan onnistunu. Maanantaina teinkin sen mun prokrastinaatio-postauksen tänne. Yritin tosiaan valvoa su-ma välisen yön ja kirjottaa sen esseen, mut ei siitä tullu yhtään mitään. Aivot vaan jumitti, tuijotin tyhjillä silmillä konetta enkä saanu mitään aikaseksi. Menin nukkumaan puol neljä yöllä ja heräsin sit kasilta kirjottamaan sitä taas. Sain tehtyä, mut siitä tuli aivan kamala essee. Ugh.

Ja jouduin taas skippaamaan maanantaiset tunnit. Jeesus tätä mun koulunkäyntiä täällä oikeesti.

Ei ollu ehkä sit mikään ihme, että illalla kun menin kauppaan ja bongasin tälläsen tarjouksen, mukaan tarttu parikin purkkia:



Ben & Jerry's -jätskiä alennuksessa kolme euroa!! Oh my fucking god. Voitte vaan kuvitella mun järkytyksen sekaisen onnen kun näin ton. Harmi että ei ollu yhtään mun lempparia cookie doughta, mutta kaksi muuta makua kelpasi kyllä just fine.

Olin sit suunnitellu, että vietän mun illan syöden jätskiä ja kattoen leffaa kuin mikäkin tyypillisin forever alone tyttö, mut sit olikin tosi kiva yllättäen saada muita suunnitelmia! Sainkin nimittäin kutsun syömään päivällistä D:n ja W:n kanssa, jätkät kun oli tekemässä ruokaa. Oli sit kiva hengaa niitten kaa vaan kolmisteen pitkästä aikaa:) Sain hyvää ruokaa, nauroin mahani kipeeksi kun D siirsi mun kameran bilekuvia sen koneelle ja se näki jotain niitä kuvia ekaa kertaa, ja sain vihdoin kuulla tän biisin nimen W:ltä:



Taas näitä sarjassamme hyviä biisejä mitä tyypit täällä soittaa enkä tiiä nimeä.

Päivällisen jälkeen lähettiin vielä yliopistolle Scholarsiin (toinen siellä oleva baari), missä oli jo muita kavereita ja livemusaa. Siellä sit meni mukavasti se ilta istuessa muutamalla ja jutellessa:) Yleisesti siispä oikein kiva vaihtoehto sille kotona kököttämiselle, mitä harrastan täällä nykyään ihan liikaa.

Tiistaina, ei mitään ihmeellistä. Keskiviikkona halusin tosissani taas skipata sen ainokaisen tunnin (Irish folklore), mut raahauduin kuitenkin sinne ja oikeestaan ihan hyvä, koska pääsinpä taas tekemään jotain uutta! Nimittäin tälläsen:



Se on nimeltään St. Brigid's Cross! Tulin tunnille myöhässä, joten vähän missasin sen selityksen. Kuuntelin vaan yhen presentaation loppuun ja sitten mulle iskettiinkin kasa tollassia "oksia" (mitä hittoa ne taas on) käteen ja ope alko selittämään meille kuinka tollanen risti tehään. Ei se mitään rakettitiedettä ollu, mua ehkä enemmän vaan huvitti siellä että "jaa tällästäkö yliopisto on? askarrellaan oksista ristejä". Onpa taas akateemista. Mut olihan se tollanen ihan hauska "irlantilainen kokemus" taas. Ja jäipähän toi risti itelle muistoksi.



Keskiviikko olikin sit aikas produktiivinen päivä! (Anteeksi nää anglismit, ei nää aivot enää osaa tuottaa oikeeta suomea) Työskentelin jonkin aikaa kirjastossa, käväsin kaupungilla ostamassa vähän jotain uutta kivaa päällepantavaa perjantain bileisiin (oon jo niin kyllästyny mun kaikkiin vaatteisiin kun niitä samoja kierrättää koko ajan bileissä), sain hoidettua vähän kaikenlaisia käytännön asioita.. Skippasin kyllä illalla taas tanssin ja jousiammunnan. Taisin aikalailla lopettaa ne molemmat jo, huoh. Tai no, tanssista se olikin kyl jo vika tunti. Jousiammunta mulla on nyt ihan jääny kokonaan.

Torstaina ei mitään kauheen ihmeellistä. Perjantaina illalla oli bileet, mitä kaikki odotti koko viikon. H vietti synttäreitään sekä sillä, D:llä ja yhellä hollantilaisella tytöllä oli kaikilla kavereita vierailemassa. Oli kaksoisbileet: ensin H piti omassa kämpässään pre-pre-partyt, juotiin mm. jekkushotteja (saksalainen kun on). Kuulin muuten, että ne kutsuu joskus jekkupommia nimellä flying deer. Makes sense.



Lisää musiikkia! 

H:n kämpästä siirryttiin sitten hollantilaisen kämppään. Siellä lisää juomapelejä. Olin vähän "peloissani", koska siellä oli käynnissä sellanen peli kuin Ice. Yksinkertaisesti sanottuna näin: ympäri kämppää oli piilotettu Smirnoff Ice-pulloja. Jos satuit löytämään yhen, sun piti vetää se alas ykkösellä samantien. Joten kun olin ekojen joukossa paikalla asunnossa, välttelin tahallani minkään kaappien ja muiden avaamista, missä ihan taatusti jossain lymyää pullo. Onnistuinkin sitten välttämään Icen löytämistä koko illalta. Yks hollantilaisista vieraista yritti kyllä yhessä vaiheessa huijata mua osottamalla mun selän taakse kohti ikkunan reunaa ja sanomalla "hey look!", mut olin liian fiksu enkä langennu noin ilmiselvään lankaan.



Tän takia en pahemmin laita kuvia bileistä tänne. Baarissa näytän usein suht kamalalta, koska oon ihan hikinen ja niin epäedustava kuin olla ja voi. Asukuvia musta ei ikinä saa koska a) en ikinä ehi tai muista ottaa tyylikästä peiliselfietä ennen kotoota lähtöä, ja b) ei kukaan ota musta muita kun epäedustavia kuvia hah hah. Olin kuitenkin ostanu ton uuden punasen paidan sekä tosi kivan earcuff-korviksen, josta sain tosi paljon kehuja illan aikana! Harmi kun en tajunnu ottaa siitä kunnon kuvaa :( Ehkä joku toinen kerta! Earcuffit on vaan ärsyttäviä siitä syystä, että ne aina irtoo helposti illan aikana. W:kin sai kerran pistää sitä mulle takasin paikalleen, eikä korviksen laittaminen oo ehkä kuitenkaan jätkälle se ihan helpoin asia:D 

Ja mä haluun tehä jotain näille mun hiuksille! Ne on ihan kamalat nykyään. Oon täällä alkanu kasvattamaan mun sivuotsista pois, jotenkin kyllästyin siihen ja se oli aina huonosti tai tiellä. Latvatkin on ihan kauheessa kunnossa, mut yritän saada pituutta. Enkä oo uskaltanu mennä irkkukampaamoon, joten venailen vaan että pääsen takasin Suomeen, missä ainakin voin artikuloida selvällä suomen kielellä mitä oikeen haluun.

Ja nyt mä puhun mun hiuksista. Kuinka ihminen oikeesti osaakin jaaritella näistä postauksista näin jumalattoman pitkiä ihan jokapäiväsistä asioista?

Eilinen, lauantai.



Tuhlasin sen TAAS vaan kotona läppärin edessä. Tuhoon oikeesti selkäni tässä kun vaan kaiket päivät istun tässä sängyllä kyyryssä koneen edessä. Sain kyl sentään tehtyä sentään jotain järkevää, niinkuin suunniteltua mun kevään koulua. Jonka lukujärjestys näyttää edelleen aika tyhjältä, eh. Päivän muita saavutuksia oli mm. alkaminen kattomaan Sons of Anarchya Netflixistä. Aplodit taas mulle.

Tänään, sunnuntai. Olin suunnitellu, että laitan herätyksen soimaan aikasin aamulla ja oon super-produktiivinen! Mut sit. Kännykän akku kuoli yön aikana ja nukuin sit onnellisena suoraan yhteentoista. Ups. No, sain mä jotain tehtyä ja ilta meni sit sen skottitytön luona hengaillessa kun käytiin läpi meiän iirin suullista keskustelua (joka on tiistaina ja mä oon ihan pulassa koska en osaa) ja panikoitiin esseetä, josta meillä ei kummallakaan oo mitään hajua mitä me kirjotetaan. Deadline myöskin tiistaina. Joten mun pitää takoa pääni täyteen iiriä ja irlantilaista kansantarustoa nää seuraavat kaks päivää. Diddly-fucking-dee.
Vanhojen 2012-uutisartikkeleiden mukaan Michael Fassbender ois ollu tekemässä leffaa Cú Chulainnista. Oh hell yes. Osaan sankarin tyyliin koko elämäntarinan jo, joten ois mielenkiintosta nähä millanen leffa siitä tulis
Ja nyt, yheltä, meen nukkumaan. Tosin ei väsytä, joten luen varmaan kirjaa. Vaik aamulla luento kympiltä. Huoh. Mun nukkumaanmenoaika on nykyään kahelta yöllä. Ja oon sit aina aamusin ihan kuollu. Mikä ihme. Voisinko pliis hoitaa elämäni kuntoon tässä joskus lähiaikoina. Ois kiva

PS. Freaking irlantilaiset kansantarut. Ulkona ulvoo tuuli jotenkin omituisesti just nyt (tai ainakin oletan että se on tuuli) ja eka mitä mä ajattelen on, että se on bansheen ulvontaa. Eli kuoleman enne. Nice. Irkut menkää pois mun päästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti